Zwroty i reklamacje
ZWROTY
Każdy klient ma możliwość zwrotu zakupionych produktów w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania towaru bez podania przyczyny (możliwość odstąpienia od umowy).
Prosimy o powiadomienie nas o zwrocie poprzez wiadomość email na adres: info@bentomania.pl - nie są wymagane żadne formularze zwrotu.
Zwracany towar musi zostać przesłany na adres:
5 Talents Lab sp. z o.o.
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 24
59-220 Legnica
tel: 667455644
w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia w którym nastąpiło odstąpienie od umowy.
- Zwrot towaru odbywa się na koszt zwracającego (Klienta).
- Towar zwracany nie może nosić oznak użytkowania. Dostarczony musi być w stanie nienaruszonym, czyli takim w jakim został dostarczony do Klienta (także w oryginalnym opakowaniu) - towar musi nadawać się do ponownej sprzedaży.
- W przypadku uszkodzenia towaru lub opakowania przez Klienta oraz gdy produkt będzie nosił jakiekolwiek ślady użytkowania (będzie porysowany, brudny itp.) sklep bentomania.pl ma prawo obciążyć Klienta kwotą, która zrekompensuje uszkodzenia, naprawę, czyszczenie lub zakup nowego przedmiotu.
- Jeśli cały towar wchodzący w skład zamówienia zostanie zwrócony zgodnie z regulaminem i obowiązującym prawem, sklep internetowy bentomania.pl zwraca uiszczoną kwotę zamówienia wraz z kosztem dostawy (do Klienta) - nie zwracamy kosztu odesłania towaru przez Klienta w ramach zwrotu.
- W przypadku zwrotu części zakupionych towarów sklep bentomania.pl nie zwraca kosztów dostawy.
- Sklep bentomania.pl zwraca pieniądze Klientowi w ciągu 5 dni roboczych na wskazane przez Klienta konto bankowe.
- W przypadku, gdy Klient skorzysta z darmowej dostawy (patrz V. punkt 3), a następnie zwróci część zakupionych przedmiotów, tak, że koszt przedmiotów, których nie zwrócił, będzie mniejszy niż kwota pozwalająca na skorzystanie z darmowej dostawy (kwota darmowej dostawy podana w cenniku dostaw), wtedy Klient zostanie obciążony kosztami dostawy zgodnie z cennikiem dostaw. Zwrócona Klientowi kwota zostanie pomniejszona o koszt dostawy (zgodnie z cennikiem dostaw).
- W przypadku, gdy Klient skorzysta z promocji lub rabatu zależnego od kwoty zamówienia, a następnie zwróci część zakupionych przedmiotów, tak, że koszt przedmiotów, których nie zwrócił, będzie mniejszy niż kwota pozwalająca na skorzystanie z rabatu lub promocji, wtedy Klient zostanie obciążony kwotą równą uzyskanemu rabatowi. Zwrócona Klientowi kwota zostanie pomniejszona o kwotę równą uzyskanemu rabatowi.
REKLAMACJE
1. Widoczne wady fizyczne (uszkodzenia, wady fabryczne) powinny być zgłaszane bezzwłocznie, najpóźniej w terminie 7 dni od daty otrzymania przesyłki.
2. Sklep internetowy bentomania.pl nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z błędnego wykorzystywania oferowanych produktów, jak również za szkody wynikłe z błędnego (lub niezgodnego ze specyfikacją i zaleceniami producenta) użytkowania produktów. Powodem reklamacji mogą być jedynie wady fabryczne (w tym wady fizyczne), które będą widoczne po rozpakowaniu produktów lub ujawnią się w trakcie użytkowania produktów.
3. Uszkodzenie przesyłki w trakcie transportu będzie uwzględniane tylko na podstawie zgłoszenia dokonanego u pracownika firmy kurierskiej w momencie dostarczenia przesyłki.
4. Konsument (Klient) może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące rozpatrywania reklamacji mogą być rozstrzygane na drodze polubownej, poprzez skierowanie sprawy m.in. do mediacji przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, stałych polubownych sądów konsumenckich, rzeczników konsumentów i innych instytucji. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć również swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
5. Towary sprzedawane w sklepie internetowym bentomania.pl nie zostały objęte gwarancją. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Klienta będącego Konsumentem w przypadku, gdy rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem, strony na podstawie art. 558 § 1 k.c. całkowicie wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
6. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży, a w szczególności z opisem produktu na stronach sklepu internetowego bentomania.pl.
7. Reklamacje, z tytułu rękojmi za wady (niezgodności Towarów z Umową Sprzedaży) można składać pisemnie na adres Sprzedawcy, pocztą e-mail lub za pośrednictwem formularza na stronie https://www.bentomania.pl/reklamacje.html
8. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może:
- żądać wymiany Towaru na wolny od wad;
- żądać usunięcia wady;
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad lub wadę usunie.
9. W przypadku stwierdzenia przez Konsumenta niezgodności Towaru z Umową sprzedaży (wady fizycznej) Konsument powinien odesłać na swój koszt do siedziby Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z opisem niezgodności oraz numerem zamówienia, danymi Klienta oraz numerem konta bankowego do ewentualnego zwrotu pieniędzy.
10. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca zwraca koszty przesyłki od Klienta do siedziby Sprzedawcy oraz z siedziby Sprzedawcy do Klienta w przypadku wymiany towaru na nowy.